del 3 al 6/12/14
Han estat quatre dies molt intensos amb algunes jornades bastant llargues. Dimecres vam fer el muntatge a partir de les 8 del matí. A les 16:00 estàvem fent les proves de so i a les 18:00 ja començàvem els assajos fins a les 21:00. En aquesta ocasió feia també el so dels monitors, des de la taula de FOH, amb l’ajuda de l’aplicació per a iPAD quan pujava a l’escenari, una gran eina que via wifi et connecta amb la taula de so i et permet estar al costat dels músics i comprovar in situ els monitors.
L’endemà durant mig matí es van continuanr fent els retocs d’il·luminació en base a l’assaig de la tarda anterior. Mentrestant ens van visitar els meus alumnes del Diploma en Tècnic de So d’Espectacles i Audiovisuals de l’
ETECAM, que van mantenir una trobada amb María Pagés per parlar sobre la relació artista-tècnic de so a més de fer una classe pràctica sobre sobre usos i col·locació de microfonia.
Al migdia reempreníem els assajos, fins altra vegada les 21:00. Divendres al matí més retocs d’il·luminació i més assajos fins al vespre. No és estrany que alguns necessitessin fer la migdiada…
I finalment va arribar el dissabte, el dia de l’estrena. Matí lliure, entrada a les 16:00, retoc de proves, més assajos i finalment, a les 21:00, i amb el teatre ple, l’estrena d’Óyeme con los ojos. El resultat ha estat bo i sembla que al públic li va agradar. En aquest espectacle hi ha moments d’una gran bellesa tant musical com de ball i d’il·luminació, amb combinacions precioses entre el violoncel i el violí a soles, o amb la guitarra. I ja quan s’hi afegien la cantaora i el cantaor i la María al mig de tots ells era difícil no levitar en alguns moments puntuals. Mesclar en aquestes condicions de passió i emotivitat em suposa un esforç doble de concentració d’estar més pel so que per l’espectacle en sí. I malgrat tot, és genial poder treballar així!