23, 27 i 28/6/15
Tres bolos amb
Hora de Joglar. El 23 de revetlla de Sant Joan a Malgrat de Mar, el 27 al 20è aniversari de l’Esplai Sant Llop de Sils i el 28 a la Festa Major de Sant Cugat del Vallès.
Aquests nois cada dia estan més rodats! M’agrada! I m’ajuda a fer-los sonar millor. El músic és una part bàsica del so d’un espectacle. D’on no en n’hi ha no en raja. Ep, però cal fer-ho bé, eh? Que recordo algun dels primers bolos de la gira i es notava que tot just la començàvem.
Deixant de banda els aspectes de connexió personal que ja he explicat en d’altres entrades sobre els joglins hi ha un aspecte del seu directe que és remarcable. Hi hagi poca o molta gent al públic faran, generalment, un bon concert i ho donaran bastant tot. És evident que si hi ha més gent aquesta t’empeny més. Però els he vist fer bolos davant de quatre gats i semblava que l’espai estigués ple. I això diu molt de la seva actitud i les seves ganes.
Recordo la frase que sortia a vegades anant de bolo amb Els Amics de les Arts l’any 2009/2010 quan començaven a tenir gent: l’actuació s’ha de fer igual de bé tant si hi ha 100 com 1000 o 10000 persones.
Aquests tres bolos han estat ben diferents. Revetlla de Sant Joan amb equip convencional estacat, amb poca potència però amb un bon resultat, so compacte i bona sensació. Yamaha M7CL a control, i PA i monitors des de la mateixa taula. Partia d’una memòria preparada a casa. L’empresa era Sonotech.
El bolo a Sils era en una pista poliesportiva. L’acústica era bastant per oblidar malgrat hi hagués un d&b de la sèrie Q i una Digico SD9 a control. PA i monitors des de baix. A monitors no vaig triomfar gaire. Ens va faltar temps. La taula no em va reconèixer la sessió que havia preparat a casa amb el software offiline. Començar de zero amb els joglins, amb 30 canals i 8 enviaments (2 IEM en estèreo) i amb el temps limitat no seria el més òptim. El bolo el van fer els companys de Clip (quins “pàjarus” tu!).
El de Sant Cugat el feia Rock’n’Classics, un exterior, amb Yamaha M7CL a FOH i la Midas X32 a monitors. Turbosound a PA, horaris de proves suficients, sessió carregada a la taula i un bon i pacient tècnic de monitors a l’escenari. La paciència és una de les bones qualitats que ha de tenir un tècnic de so, sobretot si està a monitors.
Ambient de festa major i actuació davant d’un públic que sabia algunes de les cançons del grup. Això està bé! Seguim joglant! Un bon final de setmana per arrodonir-la!